Centre C. Excursionista La Vall de Segó

4 d’octubre del 2020

Molí de Vent-Mina de Ferro i aljubs de Perico-La Franca i Caicó

__________________________________RUTA_______________________________

Eixida des de l'ermita del Crist de Quart de les Valls-Molí de Vent- Cordal de la Corralissa- Mina de Ferro-Creuem Urbanització de la Retoressa- Caseta de pedra en sec de la Retoressa-Caseta de pedra en sec de les Gerretes- Aljub de Perico- Paratge de les Gerretes- Aljub de la Franca- Aljub de Caicó- Quart de les Valls

_________________________________DADES______________________________

-Dificultat

MItja-baixa

_____________________DESCRIPCIÓ DE LA RUTA____________________

-Eixida des dels voltants de l'ermita del Crist de Quart de les Valls, on trobem aparcament per deixar els cotxes.

-Agafem, amb precaució, la carretera cap a Torres Torres, passem el cementeri i seguidament trobem a la dreta un camí amb senyalització "Molí de Vent".

-Després de passar l'àrea de taules, agafem a la dreta la senda que ens puja al cilindre de pedra -marques del PR-.

-Pel ponent seguim les marques, la senda ens duu pel cordal de la muntanya de la Corralissa.

-Creuem un camí asfaltat i arriben a un forat, es tracta de la mina de ferro.

-Continuem pel PR, creuem el camí de la Retoressa i més endavant desemboquem a un altre camí asfaltat on trobem una xicoteta edificació.
-Ací deixem el PR i ens enfilem pel camí asfaltat cap a la urbanització que tenim dalt a la nostra esquerra.
-La creuem i seguim a l'esquerra per un camí de terra.
-Continuem i ens apareixerà a la nostra dreta  la caseta de pedra de la Retoressa i les marques de la ruta dels Aljubs -blanques i blaves-.

-Seguim les marques i després de deixar la pista i entrar en una senda entre pins,  passem per la caseta de pedra de les Gerretes.

-Eixim a un camí asfaltat que seguim a la dreta, arribem a l'aljub de Perico.

-Seguim la pista i la deixem per un sender que ens ix a la dreta, en poc estem al paratge de les Gerretes.
-L'abandonem en sentit contrari al de arribada i eixim a una pista de terra.
-Després agafem un ramal de terra que ix a l'esquerra, passarem més endavant per una caseta i per l'aljub de la Franca, -anem seguint en tot moment les marques de la ruta dels aljubs-.

-Creuem la carretera de Quart-Torres Torres i per una senda tancada de pins arribem a l'aljub de Caicó.

-Eixim a una pista de terra que seguim a l'esquerra, per abandonar-la a la dreta per una senda.
-En arribar a l'encreuament  de la senda que va cap a l'aljub d'Amorós, ens retrobem novament amb el PR, que agafem a l'esquerra fins al Molí de Vent.