Centre C. Excursionista La Vall de Segó

24 d’octubre del 2020

Trinxeres de la Vegatilla i congost del riu Palància a Jérica

__________________________________RUTA_______________________________

Zona Poliesportiu de Jérica- Creuem pont- Camí d'Escaràn-Senda Trinxeres (marques SL)- Cami d'Escaràn- Corral de Chupadedos: l'Era i l'Aljub- Camí de la Muela- Sender Vuelta de la Hoz- Jérica

_________________________________DADES______________________________

-Dificultat

Baixa

_____________________DESCRIPCIÓ DE LA RUTA____________________

1-Eixim dels voltants del poliesportiu de Jérica, on es trobem el camp de futbol, la piscina i les escoles.

2-Anem pel passeig de las Fuentes i parc de Randurias i travessem el riu Palància pel pont del carrer Loreto (Camí de Benaval).

3-Seguim pel camí asfaltat i en breu ens trobem la senyalització de les trinxeres. Agafem una senda a l'esquerra en ascens que entra en una pineda.

4-Per dins del bosc ens anem trobant les trinxeres. Seguim les marques del sender local blanques i verdes. La senda igual va per dins de les trinxeres que per la vora de les mateixes.

5-Anem guanyant altura fins eixir al camí d'Escarán que agafem a l'esquerra en ascens. Veiem marques verdes i grogues.

6-Continuem guanyant altura i passem per un tallafocs, tenim bones vistes de Viver, de Peñascabia, dels aereogeneradors del Ragudo.

7-Arribem a una bifurcació i agafem la pista de l'esquerra que segueix en ascens.

8-Arribem a la part més alta de la ruta i vorem un carril que ix a la dreta. L'agafem i en pocs metres arribem al corral de chupadedos, hi ha una era, un aljub iuna caseta de pedra.

9-Tornem a la pista i la seguim a la dreta. Arribem al camí de la Muela i l'agafem a l'esquerra. Vistes espectaculars de la Serra d'Espada i a l'est de la mar mediterrània i de les "mamelletes de les Valls", La Creu i el Portell.